Curhat Satwa Aceh

Hai sobat! terbayang ngak kalian kalau satwa yang ada di Aceh pernah duduk dalam satu forum dan mereka membicarakan kondisi hutan di Aceh tempat bermukimnya makhluk tuhan itu. Aku sempat meliput acara mereka, di spanduk tertulis tema diskusi "Refleksi Diri Menuju Satwa Yang Bermartabat", hehehe keren juga tema diskusi mereka, kayak tema diskusi kita - kita.


Meskipun tidak ada pembukaan secara serimonial, sebagai pembuka Raja Rimba memberi sedikit pengantar. Dan dalam pengantarnya sang Raja menyampaikan sejumlah permasalahan terkait kondisi hutan Aceh yang semakin rusak. Sebagai bentuk penghormatan, kemudian acara diskusi difasilitasi oleh sang Elang. Karena para satwa menganggap Elang memiliki kemampuan untuk membawa diskusi tersebut sesuai harapan, terlebih sang Elang dalam kesehariannya lebih banyak mengudara, tentu banyak informasi dari pantauan yang dia dapatkan.
Heheheh, jangan serius kali kawan membacanya.
Dari notulensi acara yang diberikan oleh burung Siwah terlihat sejumlah debat antar satwa dalam forum itu. Karena terlalu panjang notulensinya, jadi dalam tulisan ini hanya aku kutip point - point penting saja. Mohon maaf bagi teman - teman yang tidak memahami bahasa Aceh, karena diskusi mereka berlangsung dengan bahasa daerah Aceh. Maklum saja satwa di Aceh tidak lulus jurusan bahasa Indonesia, karena Aceh dilanda konflik berkepanjangan, lagian sejumlah guru bahasa Indonesia saat itu tidak berani mengajar di hutan, hehehe macam benar saja.

Berikut percakapan mereka:
Gajah: komunitas lon jinoe semakin uroe semakin kureueng, karena manusia memusnahkan generasi kamo dengan cara jiboh perangkap, jiboh ranjau, jiboh racon, jitot, bahkan na anggota lon yang jitimbak matee.

Cagee: dilon dan rakan - rakan hana sampe terjadi lagee kondisi gajah, akan tetapi bak kayee selaku tempat tinggai lon jinoe karab abeh, akibat jikoh le manusia.

Cempala: lon laen lom cerita, cukop le warga lon yang saat nyoe na dalam cintra - cintra, soe peduli kamoe, soe yang jeut bi amnesti ke rakan - rakan yang jikurong le manusia.

Bue: di pemerintah konservasi nyoe konservasi jeh, diawak kamoe suah tron bak jalan jak mita makanan.

Badeuk: dikah Bue bena malee bacut, bek dong bak jalan Seulawah mita sedekah, malee that kamoe

Kleung: ok rakan - rakan, cukop le masalah yang menimpa geutanyoe, dari penyampaian atnyoe ka tergambarkan masalah utama yang tanyoe hadapi, nyankeuh masalah ruang/kawasan yang ka menyempit tempat bermukim geutanyoe. Dari masalah nyan, pue solusi jih.

Rimueng: panena solusi laen, menyoe manusia hana berubah akai, ya taserang balek lagee buet kamoe yang ka ka.

Cerapee: han jeut meunanlah Rimueng, bek serang manusia, tapi taserang manoek mantong lagee buet kamoe.

Gajah: lon sepakat lagee kheun rimeung, tahamboe saja yang melanggeh, selama nyoe kamoe ka jalankan strateginyan, kebon kamoe rusak, rumoh kamoe reloh, manusia pih terkadang kamoe sepot, man terjadi korban blah kamoe, nyan resiko dari perjuangan.

Burujeuk; man lon kiban cara lon balah, badan lon ubeut, lon poe hana tiga, sigoe keunong aneuk pusue langsong metimphan lam sagoe

Got-got: saba burujuek, nyan cit ka naseb drokeuh, asai mantong bek sampe lagee Bue yang suah tron mita sedekah bak jalan, malee that teuh takalon.

Bue: omannn Got-got bek sinder meunan droekeuh, nyan cara kamoe untuk jitepue le dunia lua yang bahwa tanyoe ka mesepet, nyan strategi kamoe.

Kleung: boh ka bek dawa lee, jinoe ci rumuskan solusi jih

Jampok: menurot lon meunoe mantong, Raja kirem surat ke pemerintah manusia, lakee yue tham bek le jipeabeh uteuen di Aceh, man menyoe hana jidengo tanyoe sama - sama tatron taduek pak meuligoe awak nyan, kiban sepakat?

Miriek: emang terkadang Jampok nyoe cerdas, hahaha lon sepakat.

Tuloe: lon ikot mantong kiban keputusan

Cem Burong: awak drokeuh baroe karencana, dikamoe kadari jameun mempegot umpung bak sagoe meuligoe

Kleung: bohka, jinoe tacok kesimpulan dari diskusi nyoe, untuk tasuson rekomendasi

Gajah: yang phon yue stop usaha kebon sawet, bek le jibi izin, yang kedua yue stop koh kayee

Meruwa: yang kelhee bek le jipe anco paya

Bubrang: kepeut bek le jipereloh krueng

Kuek: kelimoeng blang bek le jisulap ke bangunan toko

Cempala: kenam yue pegot aturan tentang satwa, bekle jikurong kamoe

Kleung: ok ok nyoe kana titik temu dari diskusi tanyoe, mandum rekomendasi yoe akan tanyoe kirem ke pemerintah manusia, menyoe hana jitindak lanjuti permohonan tanyoe, maka saran gajah dan Rimueng talaksanakan, kiban sepakattttt?

Semua satwa menyepakatinya.[]